Cadeautje
Wekenlang was ik er bang voor: wat als mijn vliezen breken als ik niet thuis ben? Op straat bijvoorbeeld, of nog erger: in een restaurant. En toen gebeurde het. In de Starbucks. Gelukkig was het de Starbucks in de centrale hal van het AMC ziekenhuis, maar toch…
Ik had me net op de bank gevleid (lees: neergestort) met een groot stuk Red Velvet cake. Al meer dan zeven uur had ik weeën, die maar niet wilden doorzetten. Om de spirit er een beetje in te houden was ik op het lumineuze idee gekomen om in ieder geval te ‘vieren’ dat de bevalling was begonnen. Met taart dus. Bovendien had ik behoorlijke trek gekregen.
Gelukkig zat er in die centrale hal van het AMC ook een winkelketen met home & body-producten die mensen helpen bewust te genieten van dagelijkse rituelen. Daar kocht vriendlief een nieuwe joggingbroek voor mij, terwijl ik me naar de afdeling Verloskunde haastte. Hij kreeg er een cadeautje bij: een zakje ‘geruststellende thee’.
Ik kon die joggingbroek wel gebruiken, en mijn vriend die geruststellende thee. Alleen de thee is daadwerkelijk gebruikt, want diezelfde dag ben ik moeder geworden. Sindsdien ligt die joggingbroek ongebruikt in mijn kast. Mijn vriend had een roze uitgezocht – niet echt mijn kleur. Ik heb nog geprobeerd om de broek te retourneren, maar kreeg mijn geld niet terug. Volgens het retourbeleid moest ik dan óók het cadeautje teruggeven. Er waren namelijk klanten die misbruik maakten van de betreffende actie; die kochten een product om het vervolgens te retourneren, alleen omdat ze uit waren op een cadeautje.
Bij de derde retourpoging begon ik boos te worden, maar bedacht mij toen snel. Boos worden? Waarom? Ik heb immers een prachtig cadeautje gekregen: een gezonde dochter!
Noot: deze column is gepubliceerd in CustomerFirst 06-2018.