Xerox behaalt vier ISO-certificeringen
Xerox’ contactcentervestigingen in Nederland, België, Tsjechië, Turkije en Suriname zijn opnieuw ISO-gecertificeerd. In totaal gaat het om vier certificeringen: ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 en ISO 27001.
‘Een ISO 27001-certificering voor het borgen van de informatiebeveiliging is essentieel om te kunnen opereren in de contactcenterbranche. Daarin heb je continu te maken met een grote hoeveelheid klantdata’, verklaart Leon van Adrichem, director ICT & Business Support bij Xerox. ‘Middels het ISO 27001-systeem borgen wij de toenemende wettelijke en klantvereisten op dit gebied. We zijn dan ook zeer tevreden dat we opnieuw hebben bewezen dit goed geborgd te hebben.’
De ISO 14001-certificering houdt in dat Xerox ook in de keuze voor opdrachtgevers en leveranciers het MVO-aspect in acht neemt. Hierbij gaat het om CO2 neutraal ondernemen en het beperken van afvalstromen. Door de OHSAS 18001 certificering staat de klantcontactspecialist garant voor een goed arbeidsklimaat. De ISO 9001 is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen.
Outsourcing
Het Nederlands Normalisatie-Instituut (NEN), een kenniscentrum in de internationale wereld op het terrein van normen, richtlijnen en afspraken, maakte recent de publicatie bekend van de ‘Richtlijn bij outsourcing’ (ISO 37500:2014). Deze richtlijn behandelt de belangrijkste fasen, processen en ‘governance’-aspectenvan outsourcing. De richtlijn is toepasbaar voor alle typen organisaties en sectoren van elke grootte en biedt ondernemingen en overheidsdiensten een stevige basis om op succesvolle wijze te outsourcen en het proces te optimaliseren gedurende de hele contractperiode.
De norm geeft statuten voor het maken van onder meer de identificatie van risico’s die bij outsourcing een rol kunnen spelen plus weloverwogen strategische keuzes voor outsouring.