PH Telemarketing verdedigt PTTT-titel
‘Door middel van kwalitatief zeer goede gesprekken willen wij weer goud winnen!’ Ryan Lalay, algemeen directeur van PH Telemarketing, windt er geen doekjes om wat betreft het doel van de Plantronics Telesales Team Trophy 2015.
Waarom doen jullie mee?
‘Ten eerste natuurlijk om onze titel te verdedigen. Vorig jaar hebben we gezien hoe leuk het is om aan deze wedstrijd mee te doen. Vanaf de eerste training tot aan de prijsuitreiking is de PTTT een mooi traject om te beleven als contactcenter, van de agents tot aan de directie. Sowieso is het een goede zaak om je in te zetten voor het goede doel en donaties binnen te halen. Als je dan ook nog een prijs kan winnen en exposure krijgt, dan zijn dat voor ons genoeg redenen voor opnieuw de strijd aan te gaan.’
Hoe hebben jullie je voorbereid?
‘Na het bezoeken van de presentatiedag hebben wij zorgvuldig een selectie gemaakt onder de agents, een strategie bedacht en de scripts uitgeschreven. De teamleden hebben de website van Liliane Fonds bekeken en bestudeerd, zodat ze op de hoogte zijn van alle ins en outs. Ook hebben we een incentive bedacht voor als we winnen voor het hele contactcenter.’
En die strategie is?
‘Winnen! Het plan hiervoor ligt klaar, maar indien nodig kunnen we nog bijsturen. Het komt erop neer dat we op alle onderdelen willen excelleren, dus ook de nieuwe happy calls bijvoorbeeld.”
Wat maakt jullie team zo sterk?
‘Onze ervaring met deze wedstrijd. De teamspirit en het vertrouwen in een goed resultaat (zonder dat dit ten koste gaat van onze focus of leidt tot zelfoverschatting). Een aantal agents die vorig jaar de wedstrijd hebben gewonnen worden dit jaar wederom ingezet.
Klik hier voor de aanpak van PTTT 2015-deelnemer VGZ.