ContactCare voegt social media toe
ContactCare breidt zijn klantcontactdienstverlening uit met reactieve en proactieve webcare. Hadden klanten van het facilitair contactcenter tot nu toe telefonie, e-mail en chat als contactmogelijkheid, nu is dat portfolio verrijkt met social media.
Als reden voor de webcaretoevoeging geeft de in Amersfoort gevestigde klantcontactspecialist aan dat organisaties niet alleen moeten monitoren wat er online over hen wordt gezet, maar dat ze eveneens in staat moeten zijn passend te reageren met de juiste informatie, tone of voice en tijdsonafhankelijk.
ContactCare gaat eveneens klantcampagnes begeleiden met behulp van social media, zoals de introductie van een nieuw product. Hiermee begeeft de dienstverlening zich richting de marketingafdeling van de opdrachtgever. ‘Als je bij de start van een campagne communicatiekanalen als telefoon, chat en e-mail inzet, ben je in zekere zin al een verlengstuk van de marketingafdeling. Vaak zijn we dan al met ze in gesprek. Wij zien het dan ook als quick win voor de organisatie als wij hen al eerder ondersteunen door het boosten van de campagne via sociale media en het aangaan van het klantcontact. De klantbeleving rondom de campagne en het contact dat de klant met de organisatie heeft, moeten immers identiek zijn’, vindt ceo Jasper Meerding.
- reactief
- webcare
- ContactCare
- Jasper Meerding
- dienstverlening
- social media
- klantcontact
- marketing
- proactief