Coosto gaat internationaal
Coosto, Nederlands expert op het gebied van social media analyse en webcare, introduceert zijn diensten voor de wereldwijde markt. Met data uit 200 landen en 150 talen kan iedere international nu gebruik maken van de software van Coosto.
‘Deze stap is ingegeven door onze gebruikers. We bedienen veel multinationals in Nederland en zij gaven aan ons product graag wereldwijd te gebruiken. Zij hebben vaak een specifieke positionering per land of taal. Dat vraagt om een oplossing die internationaal in te zetten, maar lokaal aan te passen is’, licht Toine Verheul, directeur en medeoprichter van Coosto, toe.
Om deze stap mogelijk te maken heeft de specialist op het vlak van social media analyse zijn bronnenbestand sterk uitgebreid, rekening houdend met lokale en culturele verschillen in social media gebruik. Naast informatie uit social media als Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram bevat Coosto nu onder meer data uit internationale reviewsites, communities als Reddit en grote Russische en Aziatische sociale netwerken. Dankzij de grote talendiversiteit kunnen gebruikers van deze tool per taalgebied en/of per land hun webcare en analyses instellen.
- internationaal
- webcare
- software
- social service
- meertalig
- monitoring
- Coosto
- social media analyse
- klantcontact