Terugbellen op afspraak mogelijk voor Friezen
Bij grote drukte op het klantcontactcenter kan de gemeente Súdwest-Fryslân (SWF) inwoners sinds kort de mogelijkheid bieden om te worden teruggebeld. Hiertoe maakt het gebruik van een nieuwe module van spraaktechnologiespecialist Telecats.
Mensen die de betreffende gemeente bellen, krijgen eerst de meldtekst ‘Het spijt ons maar vanwege...zijn al onze medewerkers in gesprek’ te horen. Vervolgens krijgt de beller de keuze uit drie tijdstippen waarop een KCC-medewerker van de gemeente SWF diegene zal terugbellen. Het systeem werkt met ‘mandjes’, zodat binnen een bepaalde periode een instelbaar maximaal aantal terugbelafspraken kan worden geregistreerd. Zo weet de gemeente SWF zeker dat al terugbelafspraken kunnen worden nagekomen.
Patrick Witteveen, projectleider namens de gemeente, is te spreken over de implementatie van deze KCC-oplossing. ‘De reacties van onze inwoners zijn zeer positief: ze kunnen zelf aangeven wanneer ze teruggebeld willen worden en hoeven niet zelf opnieuw hoeven te bellen.’