Webhelp steekt Bosporus over
Webhelp Group maakt twee overnames bekend: één in Turkije (Callplex) en één in Zwitserland (CSM). Met de Turkse activiteiten zet het bedrijf haar eerste stappen buiten Europa. De Zwitserse acquisitie bevestigt volgens de internationale klanctontactspecialist de ambitie van de Group ‘om de Europese leider in deze sector te worden’.
‘Met slechts 70.000 contactcenterseats op een bevolking van 75 miljoen mensen is Turkije een markt met een zeer groot potentieel in CRM. Bovendien is Turkije aantrekkelijk door de sterke economische en demografische groei’, licht Gert-Jan Morsink, ceo van Webhelp Nederland, het oversteken van de zeestraat Bosporus toe. Met Callplex in de gelederen groeit de omzet van de groep met €20 miljoen.
Ook CSM, een bedrijf gespecialiseerd in sales en retentieservices, wordt aan het portfolio van Webhelp toegevoegd. Het in Genève gevestigde bureau werkt voornamelijk in Franstalig Zwitserland voor haar klanten, waaronder de belangrijkste Zwitserse media- en persgroepen. Met deze overnames verwacht de klantcontactspecialist in 2015 een omzet te kunnen realiseren van € 725 miljoen. De organisatie, die recent ook al demonstreerde op overnamepad te zijn, bestaat nu uit ruim 30.000 werknemers wereldwijd.
- Bosporus
- customer service
- Callplex
- facilitair contactcenter
- Turkije
- CSM
- overnames
- klantcontactspecialist
- groei
- ambitie
- Webhelp
- Zwitserland