'Servicespecialist' Ao.com naar Nederland
De Britse online retailer Ao.com kondigt zijn Nederlandse entree aan. Volgens plan gaat het bedrijf, dat een Net Promoter Score van boven de 80 punten heeft, vanaf het voorjaar van 2016 in ons land concurreren met Coolblue, Media Markt en andere verkopers van consumentenelektronica. In Utrecht wordt een klein contactcenter opgetuigd.
Ao.com (‘Appliances Online’) koppelt naar eigen zeggen onverslaanbare prijzen aan enorme beschikbare assortimenten en uitstekende service. Het houdt van bestelling tot aflevering de regie over de customer experience, schrijft Twinkle, zustertitel van CustomerFirst. De Britse online retailer zinspeelde al eerder op een entree in Nederland, maar heeft dat voornemen nu geconcretiseerd. In de lopende tweede helft van het boekjaar (tot medio maart) worden de voorbereidingen getroffen. Het bedrijf meldt dat er in Utrecht een klein contactcenter zal komen, plus een zogenoemde ‘outbase’. Hiermee doelt Ao.com op lokale hubs van waaruit veelverkochte producten snel kunnen worden geleverd. De Nederlandse online verkoopactiviteiten worden straks aangestuurd in Bergheim. Net over de grens bij Keulen verrijst tevens een groot nieuw magazijn.
Via internet verkoopt Ao.com met name veel keukenapparatuur en witgoed, maar ook kleine huishoudelijke apparaten, tv’s en andere consumentenelektronica behoren tot het aanbod. Streven is om ‘de beste elektronicaretailer in Europa’ te worden, aldus ceo John Roberts eerder dit jaar.
- Net Promoter Score
- Nederlandse entree
- contactcenter in Utrecht
- klantenservice
- Ao.com
- Britse online retailer