9292 professionaliseert webcare

9292 professionaliseert webcare
  • 11 februari 2016
  • Redactie

9292 is een samenwerking aangegaan met Scooperz. Deze social media specialist voert sinds kort buiten kantooruren de webcareactiviteiten uit van de leverancier van ov-reisinformatie. Tijdens de meer reguliere tijdstippen blijft 9292 zelf vragen van reizigers via social media oppakken vanuit de afdeling Communicatie.

‘Het is voor reizigers doodnormaal om even snel via social media vragen te stellen of opmerkingen te maken over het openbaar vervoer’, licht Stefan Hulman, algemeen directeur 9292, toe. ‘Daarmee zien we een schat aan informatie binnenkomen, waaronder ook heel spontane reacties over ervaringen in het openbaar vervoer. Reden genoeg om deze kanalen dus serieus te nemen en de beantwoording professioneel op te pakken.’ De webcarediensten van de reisinformatiespecialist verlopen via Twitter, Facebook en WhatsApp.

Dagelijks 100 berichten
Esther Goos, directeur van Scooperz, is blij met de samenwerking: ‘Ons team is ontzettend gemotiveerd om uit naam van een grote partij als 9292 klantvragen te beantwoorden. Social media doe je er niet zomaar bij, maar vergt een specifieke aanpak. Wij zijn daarin gespecialiseerd.’ In totaal gaat het om zo'n 100 berichten per dag. De reisinformatiespecialist beantwoordt via social media de meest uiteenlopende vragen, maar geeft geen reisadviezen. Daarvoor zijn informatiekanalen als de telefoon, website en de apps beschikbaar.

Voor het telefonische klantcontact ging 9292 recent in zee met Cendris.




comments powered by Disqus