BCC wil uitgroeien tot 'consumer centric excellence bedrijf'
Door mensen zo goed mogelijk te servicen verwacht BCC meer omzet te kunnen genereren. De retailer werkt momenteel dan ook aan een nieuwe merkpositionering, waarbij de focus op waardevolle relaties met consumenten komt te liggen.
BCC schrijft in een verklaring meer te kunnen zijn dan een ‘traditionele elektronicaretailer’, dankzij innovaties die toepasbaar worden voor het retaillandschap. De elektronicaketen wil onder andere meer toegevoegde waarde bieden op basis van personal interest en zo loyale klanten te creëren. Ook zegt BCC te werken aan nieuwe proposities en businessmodellen, hoewel de duiding hiervan in dit stadium nog ontbreekt. ‘Eerst de klant, dan pas het product, dat wordt de nieuwe kern', merkt chief customer officer Olger Kistemaker op. 'Het klinkt gek, maar veel traditionele retailers doen dit nog niet overal.'
De veranderingen zullen dit jaar stap voor stap zichtbaar worden voor de consument, aldus BCC. De retailer spreekt van een verbeteringstraject, dat moet leiden tot een ‘consumer centric excellence bedrijf’. De elektronicaketen, dat afgelopen zomer een klantvriendelijke robot aanstelde, heeft voor deze koerswijziging de hulp ingeschakeld van The USP Company en Peoples Minds.
- Peoples Minds
- Olger Kistemaker
- strategie
- The USP Company
- onderscheiden
- BCC
- consumer centric excellence
- klantgerichtheid
- CCO
- service