Ace & Tate reduceert klantreishobbels
‘Onze missie is om van de bril een zo toegankelijk mogelijk product te maken. Om die reden nemen we alle onzekerheid en andere hobbels in de customer journey zoveel mogelijk weg’, vertelt Ace & Tate-oprichter Mark de Lange in de jongste editie van Twinkle (08-2016).
Het huidige succes van het hippe brillenmerk wordt grotendeels bepaald door drie factoren: een hoog serviceniveau, een transparante prijsstelling en slimme marketing. Zo kunnen klanten via de zogenoemde ‘Home Try-on Service’ gratis een pakket met een persoonlijke selectie van vijf brillen bestellen. De diverse modellen kunnen thuis op het gemak worden gepast en aan partner en vrienden worden getoond, waarna het pakket kan worden teruggestuurd en desgewenst de gekozen bril op sterkte kan worden besteld. Deze mogelijkheid is recent uitgebreid met Ace & Tate guide, een tool die klanten begeleidt bij het maken van de eerste selectie. ‘Hiermee doorloop je een aantal stappen waarmee wij kunnen adviseren wat voor stijltype jij bent en wat voor type gezichtsvorm je hebt’, legt De Lange uit.
Binnen afzienbare tijd opent het (online) retailbedrijf ook nieuwe winkels in München en Antwerpen, en zijn er vergevorderde plannen voor verdere Europese uitbreiding. Reden te meer om de dot.com site in andere landen beschikbaar te maken. ‘Bij de volgende lancering krijgt de website content en klantenservice in de eigen taal.’