DELTA: ‘Voor onze klanten verandert er niets’

DELTA: ‘Voor onze klanten verandert er niets’
  • 8 december 2016
  • Redactie

DELTA heeft overeenstemming bereikt over de voorgenomen verkoop van DELTA Retail, de consumententak van het Zeeuwse energiebedrijf. ‘Voor onze klanten verandert er niets, ook niet voor de wijze waarop we contact hebben met onze klanten’, laat woordvoerder Tim Brouwer desgevraagd weten aan CustomerFirst.

De Zweedse investeringsmaatschappij EQT Infrastructure neemt DELTA Retail over voor € 488 miljoen en verkrijgt daarmee ook de merknamen DELTA en ZeelandNet. De retailorganisatie bedient ruim 190.000 klanten en telt 370 voltijdsbanen. Die gaan mee naar de nieuwe eigenaar. Gezien de kapitaalkracht van de investeringsmaatschappij hint DELTA Retail in een verklaring alvast op het ‘nog verder verbeteren van de dienstverlening aan klanten’. ‘De komende periode wordt er samen met de nieuwe eigenaar EQT bekeken hoe we invulling gaan geven aan de serviceverbeteringen. Als dat duidelijk is zullen we dat ook kenbaar maken’, zegt Brouwer daarover.

Op klantcontactgebied gaat het roer (vooralsnog) niet om dus, deelt hij met de redactie. ‘We blijven alle producten en diensten gewoon leveren zoals de klant dat van ons gewend bent. De Retail-organisatie gaat zelfstandig verder en gaat dus niet op in een ander bedrijf. De contracten voor energie, tv en digitale diensten die klanten bij DELTA/ ZeelandNet hebben afgesloten, blijven ook ongewijzigd en wij zijn en blijven op dezelfde manier bereikbaar.’

Meer informatie over de afsplitsing



comments powered by Disqus