State of Service 2017
Customer service fungeert steeds vaker als spin in het web van klantbeleving. Dat blijkt uit de tweede editie van het rapport 'State of Service', dat door Salesforce is uitgevoerd. Sales- en marketingafdelingen moeten actief samenwerken met hun servicecollega’s als ze zich op een positieve manier willen onderscheiden op de markt, is het advies.
Op verzoek van de softwareleverancier deelden wereldwijd 2.600 klantenserviceprofessionals, waarvan 275 in Nederland, hun ervaringen binnen hun vakgebied. Na de eerste editie uit 2015, waarbij de opkomst van mobiele apps centraal stond, is dit keer specifiek gekeken naar de steeds hogere eisen van consumenten, wat de kenmerken zijn van een hoogwaardig serviceteam en welke invloed slimme technologie heeft op serviceprotocollen.
CX-verbeteringen
Uit het onderzoek komen vier aspecten naar voren die leiden tot betere klantbelevingen:
Klantstrategie
Gekeken naar de antwoorden van de Nederlandse serviceprofessionals valt op dat ruim zeventig procent van de respondenten in ons land de serviceafdeling als saleskanaal en marketingplatform ziet. Ook vindt 79% het belangrijk om een eenduidige en breed gedragen strategie te hebben richting de klant. Eenzelfde hoeveelheid van de Nederlandse professionals richtte zich de afgelopen 12-18 maanden op ontwikkeling en verbetering van technologieën.
Download hier het 2017-rapport.
- State of Service
- klantbeleving
- slimme technologie
- onderzoek
- Salesforce
- groeikansen
- klantstrategie
- persoonlijke aandacht
- samenwerking
