YoungCapital en Adecco aan de slag voor Essent
YoungCapital en Adecco gaan de komende twee jaar de werving, selectie en opleiding van klantadviseurs voor het klantcontactcenter en de retailkanalen van Essent uitvoeren. Dat maken de bedrijven vandaag bekend.
De keus voor de twee partijen als flexpartner is de uitkomst van een tenderprocedure waar zes uitzendondernemingen aan deelnamen. De nadruk ligt hierbij niet alleen op de instroom van talent, maar ook op het behoud hiervan.
Waarde toevoegen
Maarten Top, directeur consumentenzaken bij Essent, stelt dat het belangrijk is om nieuwe klantadviseurs in huis te houden: ‘Wanneer je talent weet te boeien en langer aan je weet te binden, kun je als bedrijf waarde toevoegen voor je klanten. Dat wordt steeds belangrijker in de dynamische energiemarkt. Klantadviseurs moeten klanten oplossingen kunnen bieden. Op een manier die past bij Essent.’
Bij het werven van nieuwe klantadviseurs wordt ook gekeken of ze passen bij de cultuur van een bedrjif. Dit met het oog op opleiding en training van de medewerkers, vertelt Rob Groot, business development director bij YoungCapital. ‘Wij vinden het enorm belangrijk dat kandidaten passen binnen de cultuur van een bedrijf. Daarom selecteren wij op persoonlijkheid en potentieel om te groeien. Matchende kandidaten voorzien we van de juiste vakkennis. Dat resulteert in duurzame matches.’
- Essent
- klantadvies
- opleiding
- training
- selectie
- Adecco
- YoungCapital
- recruitment
- werving
- contactcenter