KPN sluit servicecenter in 040
Telecombedrijf KPN heft per 1 januari 2018 haar klantenservice-afdeling in Eindhoven op. De maatregel betekent dat zo’n driehonderd medewerkers (177 fte in totaal) hun baan verliezen. Zij zijn vorige week reeds op de hoogte gesteld, maakt het concern vandaag bekend.
De klantenservice van KPN heeft het de laatste jaren fors minder druk gekregen. Alleen al in het afgelopen jaar nam het aantal telefoontjes met zo'n 40 procent af, mede ‘te danken’ aan de toegenomen selfservicemogelijkheden voor klanten via de website en via apps. Daarnaast neemt de hoeveelheid klachten af, volgens de telecomprovider doordat veel is geïnvesteerd in klanttevredenheid.
Omdat die trend naar verwachting de komende jaren zal doorzetten, heeft KPN besloten het servicecentrum in Eindhoven te sluiten. De medewerkers die daardoor hun baan kwijtraken, vallen onder een sociaal plan. De telco probeert hen zo veel mogelijk te begeleiden naar ander werk, in- of extern. Voor de klanten verandert er volgens KPN niets. Op de serviceafdelingen in Enschede en Groningen werken in totaal nog zo'n 3.000 mensen. Daar staan geen verdere reorganisaties op stapel, aldus een woordvoerder.
- selfservice
- sluiting contactcenter
- afname aantal calls
- Eindhoven
- daling aantal klachten
- klantenservice
- KPN
- investeringen in klanttevredenheid