Digitaal bagagelabel KLM gidst reizigers door Amsterdam
Reizigers die met de KLM naar Nederland komen kunnen in september gebruik maken van een handzame digitale stadgids voor Amsterdam. Deze Care Tag, ter grootte van een bagagelabel, is vast te maken aan je tas of je kleding en geeft praktische en toeristische tips over de hoofdstad.
In de tag zijn een offline GPS-module en een luidspreker gebouwd. Het label geeft automatisch tips over de stad, gebaseerd op de plek waar de reiziger zich bevindt. De crew van de luchtvaartmaatschappij heeft de tips in het Engels ingesproken, de talen Chinees, Portugees, Duits en Russisch volgen later dit jaar. Met het apparaatje onderstreept de KLM naar eigen zeggen het streven om ‘de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij van Europa’ te zijn.
Zakkenrollers
Volgens het bedrijf bevat de tag honderden praktische tips, die vooral handig zijn als je probeert je weg te vinden in Amsterdam. Voorbeelden zijn welke kruispunten het drukst zijn, waar je je fiets zou moeten stallen en hoe je hem goed op slot zet, en waar je op je hoede moet zijn voor zakkenrollers. Daarnaast zijn er tips over plekken om gratis de plaatselijke keuken te proeven, waar de mooiste streetart te vinden is of over de beste adresjes om een fiets of boot te huren.
De Care Tag kan alleen in september gratis besteld worden online voor passagiers die naar Amsterdam reizen. Passagiers met een geldig ticket kunnen het apparaatje eenvoudig bestellen, maar beschikbaarheid is beperkt, zo benadrukt de luchtvaartmaatschappij. Eerder dit jaar lanceerde KLM al een gidsservice via Facebook Messenger. Daarmee kunnen passagiers aan de hand van emoji's hun weg vinden op onbekende plekken.
- klantgerichtheid
- KLM
- toerisme
- luchtvaart
- klantenservice
- digitaal
- Care Tag
- gps
- klantcontact
- bagagelabel
- Amsterdam