Sanoma in zee met Content Guru
Mediabedrijf Sanoma gaat gebruik maken van de cloud contactcenteroplossing Storm. Het concern ondertekende een overeenkomst met KPN en Content Guru om diensten te leveren aan de educatieve uitgeverij VanIn in België en distributeur Aldipress in Nederland.
De bestaande contactcenterfaciliteiten voor beide bedrijven waren niet uniform en tevens verouderd. Omdat in de nabije toekomst ook andere Sanoma-onderdelen met dezelfde uitdaging te maken zouden gaan krijgen, is het bedrijf in de zomer van 2016 een biedingsproces gestart met als doel de verschillende oplossingen die in Europa in gebruik zijn te harmoniseren. Ook de integratie met de Skype4Business kantoortelefonie-omgeving was een harde eis.
Multichannel
Uiteindelijk koos het bedrijf voor storm Cloud Contact Center van Content Guru. Onderdeel van het aanbod was één centrale omgeving die voor alle nevenvestigingen in alle landen separaat ingesteld en beheerd kan worden. Op deze manier kunnen de uiteenlopende wensen van deze locaties optimaal ingevuld worden terwijl toch het voordeel van één geïntegreerde multichannel contactcenterdienstverlening behouden blijft, zo stelt het concern.
Volgens Arnold Preusterink, service manager technical services bij het mediabedrijf, is het werken in de cloud een voordeel. ‘Zo kunnen we de oplossing snel implementeren en al onze nevenvestigingen separaat instellen en beheren. Dit geeft ons de flexibiliteit om per locatie te bekijken wat er daadwerkelijk nodig is. Al onze locaties worden tevens met elkaar verbonden via de cloud en we kunnen het hele systeem beheren vanaf één locatie.’
- Sanoma
- VanIn
- cloud
- contactcenter
- KPN
- Content Guru
- Skype4Business
- multichannel
- storm
- Arnold Preusterink
- Aldipress