Chief Customer Officer voor Eneco
Hans Peters start per 1 februari 2018 als Chief Customer Officer binnen Eneco Groep. In deze nieuwe organisatierol wordt hij verantwoordelijk voor de bedrijfsonderdelen die zich richten op de particuliere en zakelijke klanten van onder meer de merken Eneco, Oxxio en Woonenergie in Nederland.
De 49-jarige Peters krijgt als opdracht om de commerciële slagkracht van Eneco Groep te vergroten, met als voornaamste aandachtspunten de verregaande digitalisering van de dienstverlening en ‘het creëren van de best denkbare klantervaring bij de verschillende merken’. Momenteel is hij nog commercieel directeur bij NS. In deze functie is Peters integraal verantwoordelijk voor de omzet (en alle daarmee samenhangende commerciële activiteiten voor particuliere en zakelijke markt), voor de digitalisering van de dienstverlening, en voor het klantoordeel van het reizigersbedrijf van de Nederlandse Spoorwegen.
De toekomstige Eneco-kracht kijkt naar eigen zeggen met veel plezier en voldoening terug op zijn bij NS, waar hij de transformatie naar een klantgedreven bedrijf heeft mogen vormgeven. ‘Hierdoor wordt over de volle breedte veel meer gewerkt aan die dingen die voor onze klant belangrijk zijn, zoals de deur-tot-deur reisplanner app, het loyaliteitsprogramma NS Extra en alle verbeteringen en innovaties rondom de OV-chipkaart.’ Dat gezegd hebbende staat hij te popelen om voor zijn nieuwe werkgever aan de slag te gaan. ‘Ik beschouw Eneco Groep als leidende Europese speler in de ongekende transitie die de energiemarkt momenteel doormaakt’, besluit Peters.
- transitie
- digitale dienstverlening
- klantervaring
- Chief Customer Officer
- energiemarkt
- NS
- Eneco Groep
- klantloyaliteit
- CCO
- Hans Peters