Leen Bakker hervormt on- en offline customer journey
Meubelketen Leen Bakker wil de online customer journey voortzetten in fysieke winkels. Voor een betere integratie tussen webshop en winkel zet het bedrijf een zogenaamde configurator in.
In een interview met zustertitel Twinkle zegt head of omnichannel Noël Manning dat de verbetering van de winkel-webshop integratie onderdeel is van de nieuwe omnichannelstrategie van Leen Bakker. De consument gaat immers naar de winkel, maar oriënteert zich ook online.
Van online naar offline
Via de configurator kunnen klanten online hun voorkeuren doorgeven, die worden gebruikt in de fysieke winkel. Bij aankomst weet de winkelmedewerker de wensen van de klant, waardoor deze beter bediend kan worden. ‘Als je bij je online configurator […] een proefzit in kunt plannen, dan houdt het proces niet op en gaat de online reis in de winkel verder. Dat hele traject zijn we nu in kaart aan het brengen en kunnen we volgend jaar toevoegen aan de customer journey.'
AR
Een ander onderdeel van vernieuwde strategie is het verbeteren van de online omgeving. Het bedrijf is van plan om binnen afzienbare tijd augmented reality in te gaan zetten. ‘Als je online een configurator gebruikt en in de winkel kunt proefzitten, dan is er nog één belangrijke vraag over: hoe staat hij in mijn huiskamer?’ Manning geeft in het interview prijs dat de meubelketen hier volgend jaar een pilot mee gaat starten.
- customer experience
- klantreis
- CX
- Leen Bakker
- omnichannel
- augmented reality
- AR
- configurator
- omnichannelstrategie
- customer journey