Direct servicelijntje voor medewerkers Albert Heijn
Om zijn klanten beter te kunnen helpen, gaat Albert Heijn zijn winkelmedewerkers uitrusten met een speciaal device dat hen verbindt met collega’s en de klantenservice in Zaandam. De toepassing werd afgelopen donderdag gedemonstreerd tijdens de Salesforce World Tour in Amsterdam.
Volgens vakmedium Twinkle, zustertitel van CustomerFirst, wordt het apparaat van Zebra Technologies momenteel getest in tientallen winkels van de Zaanse grootgrutter. Uitgangspunt is dat straks alle winkelmedewerkers van Albert Heijn rondlopen met een connected device, onder meer om antwoord te vinden op vragen die niet zomaar uit het hoofd te beantwoorden zijn. Winkelmedewerkers kunnen chatten met collega’s op de vloer om een antwoord te helpen vinden, of de vraag neerleggen bij de centrale klantenservice op het hoofdkantoor. Er wordt dan een zogenoemde case aangemaakt. De klant krijgt later via de mail antwoord op zijn vraag, ter identificatie hoeft de winkelmedewerker in principe alleen diens bonuskaart te scannen.
In een later stadium wordt het – in theorie – voor winkelmedewerkers ook mogelijk om middels genoemd device producten te bestellen die niet (meer) in de winkel op voorraad zijn. De klant kan dan een seintje krijgen als het in de winkel is gearriveerd, om het vervolgens op te komen halen. Zo zou de marktleider nee-verkopen op de vloer kunnen helpen voorkomen.
Fotocredit: Arjan van Oosterhout, hoofdredacteur Twinkle
- Salesforce World Tour
- Albert Heijn
- Zebra Technologies
- klantenservice
- contact
- connect
- klantvragen
- chat
- voorraad