Delta Air Lines vliegt naar koppositie
In de Verenigde Staten is Delta Air Lines bovenaan de vliegtuigmaatschappijenlijst geëindigd, leert de jongste Airline Quality Rating (AQR). Voor dit jaarlijkse onderzoek is onder meer gekeken naar het aantal vluchten dat op tijd arriveert, evenals de hoeveelheid klachten van reizigers.
Overall is er volgens de onderzoekers een stijgende lijn zichtbaar: Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen hebben zich afgelopen jaar verbeterd wat betreft bagage-afhandeling en overvolle vluchten, plus ze kregen minder klachten. Op alle onderzochte categorieën trok Delta ditmaal aan het langste eind (vorig jaar stond het bedrijf nog op nummer 2, red.), terwijl JetBlue Airways en Southwest Airlines de huidige top 3 aanvullen.
‘Deze (positieve) uitkomsten zijn bijzonder gewenst door reizigers, gelet op alle recente rapporten over luchtvaartmaatschappijen die het vertrouwen van hun belangrijkste passagiers verliezen’, meent AQR-onderzoeksleider Brent Bowen. ‘Reizigers kunnen er van op aan dat Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen zich verbeteren’, is hij resoluut. Aanvullend zegt Dean Headley, co-auteur van het rapport, te weten waaraan deze servicestijging te danken is: ‘Consumenten hebben betere eisen gesteld en de industrie heeft geluisterd en verbeteringen aangebracht.’
- luchtvaartmaatschapijen
- customer service
- Voice of the Customer
- klantvertrouwen
- benchmark
- Delta Air Lines
- klantfeedback
- Airline Quality Rating
- klachtenmanagement