RET: ‘Onze persoonlijke benadering werkt’
Reizigers in Rotterdam en omstreken geven het vervoer van vervoerder RET in 2018 een 7,8. Dat is 0,1 punt hoger dan het landelijke gemiddelde, blijkt uit de jongste resultaten van de OV-Klantenbarometer.
Maurice Unck, algemeen directeur van RET, zegt in een reactie ‘ongelooflijk trots’ te zijn. Hij dankt de reizigers voor dit ‘mooie cijfer’, zeker omdat het volgens hem niet vanzelfsprekend was om er in 2018 op vooruit te gaan in klantwaardering. ‘We hadden natuurlijk graag gezien dat de metro’s op de Hoekse Lijn afgelopen jaar al reden. Daarnaast hebben we vooral op de metro relatief veel werkzaamheden en afsluitingen gehad en rijden we met bussen die tegen het einde van hun levensduur zitten.’ Goede service voor de reizigers is dan extra belangrijk, meent Unck. ‘Je ziet dat onze persoonlijke benadering werkt. Een vrolijk ‘goedemorgen’, heldere uitleg en vriendelijke bejegening maken voor veel reizigers het verschil. We zijn onze reizigers dankbaar dat ze met ons reizen en onze inzet belonen.’
Op naar de 8
Het streven van de RET-directeur is dat reizigers zijn organisatie een 8 geven. Om de dienstverlening te verbeteren en op die manier bij te dragen aan de klantbeleving, zet RET komend jaar in de operatie verschillende stappen. Zo gaan er vanaf december dit jaar bijna tweehonderd nieuwe bussen rijden, allemaal uitgerust met een modern interieur en USB-oplaadpunten. Ook is het in de nieuwe bussen bijvoorbeeld mogelijk om met pinpas en de barcode-app te betalen. Verdere verbeterpunten liggen onder meer op het gebied van reisinformatie bij verstoringen en informatievoorziening bij de instaphalte. Het Rotterdamse vervoerbedrijf zal deze aspecten evalueren en waar mogelijk veranderingen doorvoeren.
Foto: Rick Keus
- RET
- klanttevredenheid
- service
- contact maken
- dienstverlening
- informatievoorziening
- hostmanship
- klantwaardering
- persoonlijke benadering