Seizoensmedewerker omgedoopt tot klantexpert
Meer klantexperts voor tijdelijke projecten: er is onlangs een samenwerkingsverband gestart in de vorm van een gezamenlijk traineeship voor het rekruteren en opleiden van klantcontactprofessionals die bedrijven kunnen inzetten voor seizoenswerk.
‘We beseffen dat als we de medewerkers willen binden, we meer moeten bieden dan alleen het afwisselen van werk door voor meerdere opdrachtgevers te werken. Daarom hebben we gekeken hoe we de medewerkers betrokken kunnen houden en hoe zij zich kunnen blijven ontwikkelen.’ Fintrex en KCS hebben de handen ineen geslagen om Nederlandse organisaties te voorzien van klantexperts die voor diverse projecten inzetbaar zijn. De reden voor het nieuwe traineeship is volgens de recruitmentspecialist dat de bedrijven die medewerkers invliegen voor seizoenswerk, experts met klantkennis willen behouden en weer willen kunnen inzetten voor een volgende piek.
AI-recruitment
Een nieuw traineeship van anderhalf jaar werd geboren, waarbij de trainee zich ontwikkelt tot klantexpert. Ook wordt er volgens de initiatiefnemers gekeken naar continue ontwikkeling van deze medewerkers, waarvoor een pilot is aangegaan met Neurolytics. Dit bedrijf ontwikkelde assessments die werken op kunstmatige intelligentie. Deze software meet hoe goed welke medewerker bij een project past, en selecteert op persoonlijkheid, motivatie, werk- en denkniveau. Het doel hiervan is betere begeleiding en het binden en boeien van talenten.
- traineeship
- klantcontactprofessionals
- AI
- samenwerkingsverband
- kunstmatige intelligentie
- rekruteren
- klantexpert
- medewerkers binden
- medewerkerbetrokkenheid
- recruitment
- klantcontact