The Customer Forum verbindt klantprofessionals
Chief Customer Officers en vergelijkbare beslissers binnen Nederlandse organisaties kunnen binnen afzienbare tijd een uitnodiging verwachten voor The Customer Forum. Kennisdeling en netwerken vormen de hoofdingrediënten van dit nieuwe en exclusieve event, met als dessert de bekendmaking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. ‘Hier moet je bij zijn, anders mis je de boot van de klant.’
The Customer Forum vindt plaats op dinsdag 28 mei, op de SS Rotterdam. Organisatoren Jorgen Botermans (algemeen directeur SAMR) en Paul Petermeijer (algemeen directeur BBP Media) verklaren zich nader. ‘Dit nieuwe format is eigenlijk evolutie. Ooit werden de callcenter awards, de NCCA, uitgereikt, daarna kwam een upgrade naar de contactcenter awards en drie jaar geleden hebben we ook het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland op dit podium gebracht’, vertelt Botermans. ‘Maar het gaat niet langer om groter. Men wil juist intiemer, meer engaged, meer relevant. Content wordt belangrijker.’
Sparren met peers
Tijd dus om het over een andere boeg te gooien. De focus van The Customer Forum ligt volledig op de beslissers en strategen in organisaties. Op klantprofessionals – degenen die aan het roer staan wat betreft het verhogen van de klantwaarde. Petermeijer: ‘Een prijs winnen is één, maar hóe je zo’n prijs wint is vele malen interessanter. Wat zijn de drivers voor succes?’ Volgens het tweetal wordt het vak steeds complexer en worden veel disciplines vereist van de huidige decision makers. Verslappen is er niet bij. ‘Wij geloven er dan ook in dat deze mensen meer met elkaar in contact moeten komen. Tijdens The Customer Forum krijg je de handvatten en kennis aangereikt om jezelf te verbeteren. Plus een netwerk, zodat je kunt sparren met peers’, duidt Petermeijer.
Voor dit nieuwe format hebben de heren zich laten inspireren door een vergelijkbaar internationaal concept. Overdag lunchen de aanwezigen – invitation only overigens – met elkaar, wordt een inhoudelijk programma aangeboden en worden 1-op-1-sessies gehouden met de juiste mensen/partijen. Aansluitend volgen het diner en de prijsuitreiking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. De netwerkborrel plus een overnachting zijn inbegrepen. Al met al ben je zo’n 24 uur onder de pannen. ‘Dat is heel intensief, maar gelet op het tijdgebrek anno nu benut je de tijd zo maximaal’, licht Petermeijer toe.
En de CustomerFirst Awards dan? ‘De vakprijzen reiken we dit jaar niet uit. We werken daarvoor een nieuw format uit, om de voormalige NCCA-awards naar een volgende levensfase te brengen’, licht Botermans toe. ‘SAMR en CustomerFirst zetten dit sowieso samen voort!’
Beeld: François Kroes
[KADER]
Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland – een initiatief van SAMR – is de grootste onafhankelijke publieksprijs voor klantvriendelijkheid. De prijs wordt dit jaar voor de 12e keer uitgereikt. De branchewinnaars en overallwinnaar worden bepaald aan de hand van een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten. Zij geven bedrijven waar ze klant zijn een score op klantvriendelijkheid. Die score bepaalt de ranking van de verkiezing. De respondenten worden willekeurig geselecteerd uit SAMSAM, het consumentenpanel van SAMR.
- beslissers
- The Customer Forum
- Chief Customer Officers
- netwerkevent
- c-level
- Jorgen Botermans
- CustomerFirst
- Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
- SAMR
- NCCA
- BBP Media
- klantprofessionals
- SS Rotterdam
- Paul Petermeijer
- strategie