Blokker bouwt aan omnichannel
Blokker wil op korte termijn ‘click and collect’ gaan aanbieden. De retailer gaat binnenkort voorraad uit de winkels inzetten binnen de online omgeving. ‘Bij alles wat je integreert in je customer journey moet je nagaan of het ook écht bij jou past.’
Blokkers manager klantenservice Richard Padt lichtte tijdens het CustomerFirst Congres gisteren een tipje van de sluier over de toekomstplannen van het nieuwe Blokker. Het beschikbaar stellen van de winkelvoorraad voor online verkoop is onderdeel van de (klant)strategie ASS: advies, service en sales. ‘Let’s kick some ass – je hebt écht passie nodig om deze sleutelwoorden te vertalen in zo’n grote organisatie als Blokker’, verklaarde Padt. ‘Stilstand is achteruitgang. Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je te vroeg of ben je te laat.’ Laatstgenoemde slagzin van Johan Cruijff is volgens de manager zeker van toepassing op de klantenserviceafdeling.
Vol verwachting
De klantenservicemanager liet tijdens zijn sprekerssessie nog niet los wanneer de retailer ‘click and collect’ gaat uitrollen. Lang hoeven klanten niet te wachten op de innovatie, verklaart Padt. ‘We willen online en offline meer samentrekken. Ik ben dan ook erg enthousiast om dit met jullie te delen.’
Meer weten over de sprekerssessie van het eerste CustomerFirst Congres dat gisteren plaatsvond in Kameryk? Een uitgebreid verslag van het evenement verschijnt in het juni-nummer van CustomerFirst.
- service
- CFC
- customer loop
- advies
- klantreis
- Blokker
- preview
- ASS
- omnichannel
- klantenservice
- customer journey
- CustomerFirst Congres