EX = big business in 2019

EX = big business in 2019
  • 15 mei 2019
  • Redactie

1 op de 3 werkgevers zet het bieden van een goede employee experience bovenaan zijn prioriteitenlijst voor dit jaar. Uit recent onderzoek blijkt dat steeds meer organisaties medewerkers op dezelfde manier behandelen als hun klanten.

De Amerikaanse HR-dienstverlener Ceridian publiceerde onlangs het rapport ‘Consumerizing the Employee Experience: The Business Value of EX’. Op basis van de resultaten stellen de onderzoekers dat bedrijven die werknemers op eenzelfde manier behandelen als klanten, 11 keer vaker worden geroemd als Great Place to Work. Enkele manieren waarop HR-professionals de werknemerservaring verbeteren, is volgens Cerdian het aanbieden van persoonlijke voordelen, het geven van onverdeelde aandacht, vragen om continue medewerkersfeedback en het bieden van technologische oplossingen.

Medewerkersbehoefte nummer 1: selfservice
De onderzoekers beweren dat de (juiste) inzet van technologie een positief effect heeft op employee engagement. ‘Technologie staat centraal voor een positieve werknemerservaring, vanwege de mogelijkheid om medewerkers een gepersonaliseerde beleving te bieden.’ De HR-dienstverlener verklaart dat medewerkers net als klanten behoefte hebben aan self-service en voldoening. Oplossingen als kunstmatige intelligentie, machine learning en chatbots zouden deze behoefte moeten bevredigen.


comments powered by Disqus