Kruidvat strikt trouwe klant
Een grote hoeveelheid traffic, loyale klanten en een onmisbaar karakter in de Nederlandse winkelstraten: Kruidvat eindigt op de eerste plek in de Retail Raking 2019 en is daarmee de meest toekomstbestendige retailer.
Rituals, Ikea, Albert Heijn, ANWB, Hunkemöller, Coolblue, Kamera Express, Welkoop en Media Markt zijn de bedrijven die consumenten de komende jaren nog niet uit het straatbeeld zien verdwijnen. Dit concludeert onderzoeksbureau Q&A op basis van onderzoek onder ruim vijfduizend consumenten. Het wordt aan de hand van drie factoren bepaald of een retailer future proof is: een onderscheidende winkel, het vermogen om traffic te genereren en een goed online profiel.
Klantloyaliteit of onderscheidendheid
Het creëren van een glimlach op de gezichten van klanten blijkt niet eenvoudig te zijn volgens de onderzoekers. 8 procent van de retailers weet dit voor elkaar te krijgen door onderscheidend te zijn. Onder meer Ekoplaza, Hans Anders, Lush en Rituals komen naar voren dankzij hun kenmerkende eigenschappen. Meer organisaties weten de loyaliteit van klanten voor zich te winnen: 24% van de onderzochte Nederlandse retailers genereert veel traffic middels deze loyaliteit. Q&A noemt Rituals, Welkoop, Hans Anders en Albert Heijn.
- klantloyaliteit
- klantcontact
- toekomstbestendig
- Kruidvat
- klantcommunicatie
- loyaliteit
- retail
- Retail Ranking