Winnaars DDMA E-mail Awards 2019
De jury van de DDMA Email Awards bekroonde gisteren tijdens de Summit de kampioenen in e-mailmarketing. De prijzen gingen naar Tempo-Team, Wehkamp en OMG. Toverwoorden dit jaar: data, algoritmes, interactive design en dynamische content.
‘Het is geweldig om te zien hoe hard het gaat met de ontwikkelingen binnen e-mail én welke rol e-mail speelt binnen de klantstrategie van organisaties’, aldus juryvoorzitter Frans Reichardt.
Zelfgeschreven algoritme
Tempo-Team Live ging er met de prijs ‘DDMA E-mail Campagne 2019’ vandoor, en versloeg daarmee Pathé en KPN. In de campagne koppelde het bedrijf online vacatures van MKB-klanten aan beschikbare kandidaten. Daar gebruikte Tempo-Team een zelfgeschreven algoritme voor. De jury prijst het bureau wegens de beweging naar succesvoller en effectiever klantcontact, door vanuit een visie resultaatgericht te werken. Mariël Tiemersma, product owner client engagement bij Tempo-Team, licht toe dat het programma de komende periode wordt verbeterd en landelijk wordt uitgerold.
Overige winnaars
Bob Mencke, CRM-marketeer bij Wehkamp, sleepte de E-mail Professional van het Jaar-award in de wacht. Hij weet dit te bereiken dankzij zijn ‘uitzonderlijke technische kennis en zijn blik op data en de klant’. Mencke: ‘Obsessieve personalisatie; zo kun je onze werkwijze het beste omschrijven. Er is één klant, welke e-mail en content hoort daarbij?’ OMG ging er met de Battle of the Agencies-prijs vandoor. Vorig vielen FrieslandCampina, Corendon, NS International en RapidSugar in de prijzen.
- DDMA
- campagne
- OMG
- Summit
- Wehkamp
- algoritme
- AI
- personalisatie
- DDMA Email Awards 2019
- Tempo-Team