Wehkamp wijzigt focus

Wehkamp wijzigt focus
  • 05 augustus 2019

Wehkamp wil meer gaan inzetten op de living-tak van het bedrijf. Dat laat de Zwolse e-commercespeler vandaag weten. Ook zijn er intern ontwikkelingen op CX-gebied.

In een persbericht zegt Wehkamp veel te hebben geïnvesteerd in technologie, mensen en infrastructuur en klaar te zijn voor de volgende fase van haar groeistrategie. ‘In deze fase ligt de focus op het worden van de meest inspirerende online shop voor living en fashion in Nederland.’ Daarnaast schrijft het Zwolse bedrijf veel te hebben geïnvesteerd ‘in het personaliseren van haar online shop met het doel om klanten de ultieme shopervaring te bieden. Ook de komende tijd blijft Wehkamp hierop focussen.’

Andere focus
Met het (aanstaande) vertrek van zeker vier medewerkers krimpt het CX-team van Wehkamp op z'n zachts gezegd sterk, weet CustomerFirst. Wat zegt dit? ‘Het is niet zo dat we niks meer met customer experience doen. Integendeel, CX blijft belangrijk. De focus is alleen ánders – die komt nu meer op het retailstuk te liggen’, licht woordvoerder Jennita van Herrikhuijzen desgevraagd toe. Aanvullend: ‘Afgelopen tijd heeft Wehkamp een bepaalde basis neergezet, op het gebied van technologie en CX, waardoor we nu op een heel goed niveau zitten qua klantbeleving. En dat niveau kunnen we naar verwachting ook vasthouden’, besluit ze.

Groei
Het klantenbestand van de online retailter telt momenteel 2,7 miljoen klanten, waarmee Wehkamp volgens de nieuwe ceo van het bedrijf (Graham Harris) ‘één van de meest toonaangevende e-commercebedrijven in Nederland is’. Hij zinspeelt op groei op diverse fronten: ‘Als winstgevend bedrijf met schaalgrootte, een sterke balans en meedenkende aandeelhouders, zijn onze strategische prioriteiten het werven van nog meer retailtalent voor de Groep, verdere investeringen in technologie – zoals in de app, die de verwachtingen overtreft – en tegelijkertijd een efficiënte kostenbasis waarborgen. Onze plannen bevinden zich nog in een pril stadium en het zal enige tijd vergen voordat de resultaten zichtbaar zijn, maar het is een goed teken dat we in het lopende boekjaar weer omzetgroei zien.’

Lees ook:
BCC aan de Wehkamp-knoppen
Wehkamp neemt Teleperformance in de arm

[Beeld: Klaas Eissens]

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link