Spraakwaterval voor McDonald’s
McDonald’s experimenteert met spraakgestuurde oplossingen voor de McDrive, waarmee het bestelproces moet worden geautomatiseerd. Het is een stap in het opnieuw uitvinden van de fastfoodervaring, aldus de keten.
Op dit moment draait er nog een pilot in sommige Amerikaanse steden, waarin klanten in de McDrive hun bestellingen kunnen plaatsen door tegen een bot te praten. Hiermee wil het bedrijf het bestelproces voor klanten versnellen en versimpelen. In een verklaring: ‘Het bouwen van deze digitale mogelijkheden stelt ons in staat om te voldoen aan de stijgende verwachtingen van onze klanten, terwijl het voor medewerkers eenvoudiger en nog aangenamer wordt om gasten te bedienen.’
McD Tech Labs
De fastfoodketen maakte gisteren bekend hiervoor Apprente over te nemen, een startup welke zich specialiseert in voice. De overname maakt het voor McDonald’s mogelijk om een nieuwe tak op te richten: McD Tech Labs. Het bedrijf gaat zijn technologische investeringen verdubbelen binnen dit onderdeel. McDonald's zei dat het het team zal uitbreiden door meer ingenieurs, datawetenschappers en andere technische experts aan te nemen.
- technologie
- fastfoodervaring
- McD Tech Labs
- McDrive
- AI
- CX
- klantbeleving
- spraakherkenning
- McDonald's
- spraaktechnologie
- voice