ICI Paris XL ruikt aan click & collect
Cosmeticaketen ICI Paris XL focust zich in toenemende mate op de integratie van offline en online. Tijdens de feestmaand start het concern met een click & collect-mogelijkheid voor klanten.
Volgens de keten kunnen klanten hun online bestellingen al na 60 minuten ophalen in een nabijgelegen filiaal. De nieuwe functie op de website laat ook zien of het product in de gekozen winkel op voorraad is. ‘Real-time inzicht in de voorraad per winkel zorgt voor een garantie van de beschikbaarheid van het product. Met als einddoel de klant nog effectiever en meer servicegericht te bedienen’, aldus marketingdirecteur Joost van Bergeijk (via Twinkle). De marketingdirecteur zegt in zijn verklaring dat de klant steeds vaker de behoefte voelt om het product snel fysiek in huis te hebben.
Eerder dit jaar werd ICI Paris XL geroemd door consumenten om de winkelervaring en het klantcontact. IKEA kwam op dat moment als winnaar uit de bus.
Ook online: Blokker bouwt aan omnichannel
- klantervaring
- ICI Paris XL
- CX
- winkelbeleving
- offline en online
- omnichannel
- customer experience
- click & collect
- customer journey