Topdrukte voor contactcenter CNV
De telefoons in het callcenter van vakbond CNV staan roodgloeiend. Medewerkers hebben massaal de hulp nodig van juristen, wegens vele werkgevers die zonder overleg arbeidsvoorwaarden wijzigen.
Ondanks dat er veel vragen zijn van medewerkers over werkgevers die door de coronacrisis onverhoopt beslissingen nemen, komt de vakbond er vaak wel uit met een goed gesprek. Er hoeft lang niet altijd ingegrepen te worden. Voorzitter Piet Fortuin ziet echter wel dat de groeiende werkloosheid alleen maar meer wordt; met name bepaalde branches vangen de klappen op. ‘Dat zijn sectoren waar relatief veel jongeren, flex- en uitzendkrachten werken. Die zijn ook als eerste de dupe op de arbeidsmarkt, daar zit ook de eerste ontslaggolf.'
Volgens CNV is het een uitdaging om jongeren en flexkrachten aan de slag te krijgen. 'Supermarkten, distributiecentra en pakketbezorgers hebben het heel erg druk en zoeken mensen. De uitdaging is om mensen van de ene op de andere plek te krijgen’, aldus Fortuin tegenover BNR.
- werkgever
- medewerkers
- telefonie
- CC
- werkloosheid
- vakbond
- contactcenter
- callcenter
- juristen
- flexcontracten