Helsinki Airport valt in de prijzen
Voor de vierde keer op rij is Helsinki Airport door reizigers verkozen als beste luchthaven in Noord-Europa. ‘Iedereen die op Helsinki Airport werkt heeft het ambitieuze doel om service van wereldklasse te verlenen.’
Helsinki Airport wint de Airport Service Quality Awards in de categorie ‘Best Airport by Size & Region’. Ulla Lettijeff, Airport Director bij Finavia, bedankt met name de medewerkers die voor het succes van de luchthaven zorgen. ‘In totaal zijn er ongeveer 1.500 bedrijven en organisaties acties op de luchthaven van Helsinki, met in totaal meer dan 20.000 mensen. Zij dragen allemaal bij aan het creëren van een soepele service die door de klanten wordt gewaardeerd. Dat is het onderscheidende van onze luchthaven.’
De organisatie stelt dat Finavia de afgelopen jaren flink heeft geïnvesteerd in het verbeteren van de klantervaring, in nauwe samenwerking met alle aanwezige organisaties. Lettijeff noemt onder meer het Finavia Academy-programma dat is gericht op een betere reiservaring op de luchthaven. ‘Betrokken personeel is een van de belangrijkste succesfactoren. Het (de award, red.) geeft ons een sterke basis voor toekomstige inspanningen wanneer het luchtverkeer zich herstelt van de coronacrisis.’
- reizigersbelang
- klantervaring
- reiservaring
- luchthaven
- customer experience
- Best Airport for Customer Service
- Helsinki Airport
- corona