Thuiswinkel.org introduceert keurmerk
Thuiswinkel.org heeft vandaag een nieuw internationaal keurmerk gelanceerd: Shopping Secure. Met dit keurmerk kunnen Thuiswinkel.org-leden die ook over de grens actief zijn zich laten certificeren op basis van relevante Europese wetgeving.
Doordat meer Nederlandse retailers internationaal gaan, krijgen zij te maken met extra uitdagingen, aangezien de afstand met de koper groter is, er een andere taal wordt gesproken en er andere wetten en regels gelden, vertelt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswerk.org. ‘Webwinkels die cross-border gaan, hebben dus behoefte aan meer internationale zekerheid. Daarom hebben wij speciaal voor deze bedrijven en de buitenlandse consumenten en zakelijke klanten dit internationale keurmerk ontwikkeld.’
Consumentenvertrouwen
Dankzij een Engelstalig(e) landingspagina en certificaat weten consumenten en zakelijke klanten over de grens precies waar Shopping Secure voor staat en via de internationale klachtenbemiddeling krijgen zij de zekerheid die zij zoeken bij een internationale aankoop.
‘Met het Shopping Secure-keurmerk weten online retailers zeker dat hun buitenlandse webwinkel ook aan de belangrijkste geldende wetten in andere Europese landen voldoet’, aldus Wijnand Jongen. 'Daarnaast stralen zij onder Europese klanten vertrouwen uit door het bijbehorende logo en certificaat te voeren. Klanten weten zo dat zij te maken hebben met een legitieme webshop en dat zij bij een onafhankelijke vereniging terechtkunnen met eventuele klachten en/of vragen. Hiermee is dit weer een volgende stap in de richting van een veiliger online internationaal (ver)kooplandschap.'
Regelgeving
Om het Shopping Secure-keurmerk te mogen voeren, doorlopen online retailers een certificering die door ICTRecht wordt uitgevoerd op basis van de Europese wet- en regelgeving. Deze Europese juridisch toetsing is een aanvulling op de certificering die leden van Thuiswinkel.org doorlopen voor de Nederlandse markt en waarbij webwinkels ook worden gescand op beveiligingslekken en een financiële monitoring doorlopen.
Lees ook: Thuiswinkel.org wil online hamsterstop
- klantenservice
- certificatie
- communicatie
- customer journey
- klantgerichtheid
- retail
- customer experience
- europa
- keurmerk
- Thuiswinkel.org
- europese wetgeving
- shopping care
- consumentenvertrouwen
- dienstverlening