Amazon: geen commentaar op commentaar
Sinds deze week kunnen Amazon-verkopers niet langer reageren op beoordelingen van hun klanten. Amazon heeft de bijbehorende functie verwijderd. Naar verluidt werd de commentaarfunctie zelden gebruikt.
De verkopers zijn per e-mail geïnformeerd over de verwijdering van de commentaarfunctie bij recensies. ‘Hoewel recensies en beoordelingen belangrijk zijn voor onze klanten en verkopers, is de commentaarfunctie zelden gebruikt voor klantreviews’, zo valt te lezen in de verklaring op het Duitse Internetworld.
Negatieve reacties
Amazon ontneemt zijn partners hiermee de kans om op negatieve recensies te reageren en zo hun eigen mening te geven over een transactie die slecht is verlopen. ‘Als een recensie niet kon worden verwijderd, zou een opmerking in ieder geval een correctie van de kant van de dealer of fabrikant kunnen maken’, zegt Revoic-directeur Stephan Bruns. ‘De misschien ‘valse’ waarheid van de recensie blijft dus voor altijd onbeoordeeld.’
- customer journey
- klantcontact
- recensies
- Amazon
- communicatie
- klantbeleving
- klantgericht
- klanterviews
- klantervaring