H&M zet volgende stap in tech
In samenwerking met NeXR Technologies SE ontwikkelt H&M een digitale kleedkamer. Klanten moeten met een virtuele paskamer beter worden geserviced. Bijkomend voordeel: het terugdringen van retouren.
Klanten kunnen zich in aangewezen winkels laten scannen, waarna zij een persoonlijke avatar ontvangen. Binnen de app kunnen kledingstukken vervolgens worden aangemeten op de avatar, schrijft Twinkle. Het nieuwe initiatief moet ervoor zorgen dat klanten gerichter een keuze kunnen maken voor een bepaald kledingstuk. Op de lange termijn kunnen retouren worden teruggedrongen. Vooralsnog is het initiatief vanaf de zomer dit jaar enkel beschikbaar in Duitsland.
Het winkelbestand van H&M werd circa anderhalf jaar geleden kritisch tegen het licht gehouden. De winkelketen maakte destijds bekend zich hierom in toenemende mate te focussen op de integratie van offline en online – alles om de klantervaring te verbeteren.
- webshop
- klantbeleving
- virtuele paskamer
- klantervaring
- digitalisering
- technologie
- H&M
- CX
- customer experience