Nieuwe mega-Bever biedt de geïntegreerde customer experiences

Nieuwe mega-Bever biedt de geïntegreerde customer experiences
  • 18 maart 2021
  • Peter van Woensel Kooy

Buitenwinkel Bever opent deze week zijn grootste winkel in Nederland. Naast de enorme omvang van de winkel moeten vooral de geïntegreerde ‘customer experiences’ er een groot succes van maken.

Zo is er een klimwand, een speciale ruimte voor winkelen op afspraak, een Click & Collect-balie met pasmogelijkheden, een duurzaamheidshoek én de nieuwste Bever-service: een uitgebreide 3D-voetanalyse. 'Naar binnen gaan was nog nooit zo leuk voor een buitenliefhebber', volgens Bever.

Oudste en grootste buitenwinkel van Nederland
Wie denkt dat Bever er louter is voor kampeerders, fanatieke bergbeklimmers en backpackers, heeft het mis. In de winkel kunnen buitenliefhebbers terecht voor meer dan 400 merken. Van wandelschoenen, rugzakken en kleding tot (reis)boeken en kaarten. Voor jong en oud is in verschillende prijsklassen iets te vinden wat ook direct kan worden uitgeprobeerd in speciale ‘experience-zones’. Hoe breed en lang de historie van de buitenwinkelketen is, wordt bij binnenkomst meteen zichtbaar. Via Bevers reis door de tijd, een speciale muur vol verhalen, oude brochures en foto’s van rondreizende ‘Bevers’, worden winkelbezoekers meegenomen in de 41-jarige geschiedenis van het bedrijf.

Klantontvangst binnen het ‘nieuwe normaal’
De vestiging in het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland is een walhalla voor buitenliefhebbers en is helemaal klaar voor het ‘nieuwe normaal’. Winkelen op afspraak is niet nieuw bij Bever, maar de flagshipstore is wel de eerste buitenwinkel met een speciale ruimte waar ‘personal buitenexperts’ klanten adviseren en in alle rust nieuwe buitenproducten laten uitproberen. Ook kunnen bezoekers in de winkel terecht voor de nieuwste Bever-service: een uitgebreide loopanalyse en 3D-voetscan. Dankzij deze service gaat iedereen naar huis met functionele sneakers, wandel- of hardloopschoenen die perfect passen. 

Duurzaamheidshoek
Albert Scholte, ceo Bever, is vooral enthousiast over de duurzaamheidshoek in de winkel: 'Duurzaamheid staat bij Bever hoog in het vaandel en speelt een hoofdrol in alle beslissingen die we nemen. Van de merken waar we mee werken, ons kantoor en ons personeel tot hoe en wat we communiceren met onze klanten en de buitenwereld. En nu ook door in deze prachtige winkel nog meer aandacht te schenken aan duurzame producten en kleding en ons outdoorrecycleprogramma. Ik hoop dat het een inspiratiebron is voor onze klanten en voor andere retailers.'
(PvWK)

comments powered by Disqus