Belevingsawards 2021 uitgereikt
Welke organisaties in Nederland presteerden de afgelopen twee jaar het best op het gebied van klant- en medewerkerbeleving? Dat werd op 7 oktober door onderzoeksbureau Integron bekendgemaakt in Kamerik tijdens de uitreiking van de de elfde Belevingawards. Grote winnaar was Hogeschool de Kempel, die twee awards won.
De bijeenkomst stond in het teken van de mensgerichte organisatie. Keynote-sprekers managementtrainer Tjeerd den Boer bij driesterrenrestaurant De Librije en bestsellerauteur Niek van den Adel vertelden over respectievelijk het benutten van toptalent en het tonen van veerkracht. Verder waren er interactieve breakout-sessies waarin topperformers als Koninklijke Horeca Nederland en Vecozo hun verhaalvertelden. Alles werd in goede banen geleid door dagvoorzitter Thomas van Zijl van BNR. Er waren in totaal 42 organisaties genomineerd in 16 categorieën. Vorig jaar vond de uitreiking niet plaats vanwege corona, maar in 2019 wonnen onder meer Yes Telecom, ATM, Iselinge Hogeschool en Stichting Rosa Spier Huis een award.
Winnaars awards klantbeleving
De klantbeleving-awards zijn verdeeld over acht categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 300 door Integron uitgevoerde klantonderzoeken in 2019 en 2020 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde klanttevredenheidscijfer en de hoogste Net Promoter Score (NPS) die de mate van aanbevelen aangeeft. Verder is er dit jaar een nieuwe klantbeleving-categorie: de continu feedback awards, bedoeld voor die organisaties die de afgelopen jaren op continue basis feedback verzamelen, structureel en hoog scoren, en/of grote stappen maken.
Afvaldienstverlening
Van Kaathoven Ortessa
Bouw en installatie
J. De Jonge Group
Financiële dienstverlening
Techniek Nederland Verzekeringen
Handel en industrie
Hollister
ICT dienstverlening
Trends ICTGroup
Professionele dienstverlening
Facilicom Solutions
Meest aanbevolen door klanten (NPS)
Fast & Fluid
Succesvolle continue klantfeedback
Canon Medical
Winnaars awards medewerkerbeleving
De medewerkersbeleving-awards zijn verdeeld over acht categorieën. De nominaties komen voort uit ruim 150 door Integron uitgevoerde medewerkersonderzoeken in 2019 en 2020 en zijn gebaseerd op het hoogste gemiddelde medewerkerstevredenheidscijfer en de hoogste employee Net Promoter Score (eNPS) die de mate van aanbevelen aangeeft. Verder is er dit jaar ook hier de nieuwe categorie - de continue feedback awards - toegevoegd.
Bouw en installatie
Nijhuis Bouw
Handel en industrie
Repair Care
Onderwijs
Hogeschool de Kempel
Overheid/non-profit/zorg
MEE Rotterdam
Dienstverlening
1nergiek
Transport en logistiek
Vos Logistics
Meest aanbevolen door medewerkers (eNPS)
Hogeschool De Kempel
Succesvolle continue medewerkerfeedback
De Jong & Laan
Foto 1: de aanwezige winnaars van de klantbeleving awards
Foto 2: de aanwezige winnaars van de medewerkerbeleving awards
- klantervaring
- klantbeleving
- klantgericht
- klanttevredenheid
- customer journey
- integron
- klantcontact
- klantreis
- medewerkerbeleving
- CX
- klantgerichtheid
- dienstverlening
- customer experience
- klantinteractie
- medewerkersgericht
- klant
- onderzoek