Bijenkorf zet in op digitale kerstbeleving
De Bijenkorf wil de fysieke etalage online leven inblazen en lanceert een nieuwe feestdagencampagne: Bewoner & verwonder. De nieuwe campagne heeft als doel de klant ook digitaal te verrassen en te inspireren.
De Bijenkorf verklaart dat de klant onder leiding van een bij wordt meegenomen op een digitale reis door een magisch bos. De bij heeft logischerwijs een sleutelrol in het verhaal, en is terug te zien op de website en op social mediakanalen.
Creativiteit en tech
De digital experience moet de klant ook online bijzonder laten voelen, vertelt senior manager digital content Elbert Chang. ‘Op het digitale platform creëren we het hele jaar door relevante en creatieve content die de Bijenkorf-fan inspireert en adviseert. Maar tijdens het feestseizoen pakken we natuurlijk grootser uit.’ Creativiteit en technologie wordt in de feestdagencampagne gecombineerd, stelt Max Pinas namens Dept. ‘Technologie heeft een andere rol in ons leven genomen en dit soort innovatie is belangrijk om merk en experience echt samen te laten komen. […] We wilden de fysieke etalage-ervaring evenaren en nieuwsgierigheid bij de bezoeker wekken.’
De online klantbeleving van FBTO werd eerder al met hulp naar een volgend niveau getild. De ontwikkeling van het nieuwe websiteconcept werd uitbesteed, dat de klant een gepersonaliseerde winkelervaring moest bieden, werd uitbesteed aan Dept.