Meest duurzame beautymerk: The Body Shop
Nederlandse consumenten hebben hun mening kunnen geven in het kader van de Sustainable Brand Index, het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van consumentenmerken en duurzaamheid.
Dit jaar heeft The Body Shop de eerste plaats in de wacht gesleept in de sector Beauty. De Sustainable Brand Index is gestart in 2011 met als doel duurzaamheid onder de aandacht te brengen en kennis over duurzaamheid te verspreiden en te vergroten en is sindsdien flink gegroeid.
Inmiddels zijn meer dan 1500 merken en 35 industrieën geëvalueerd met de hulp van meer dan 69.000 consumenten in 8 landen. Het rapport van dit jaar omvat 35 industrieën en de definitie van duurzaamheid is gebaseerd op de wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen van de Verenigde Naties.
In Nederland is The Body Shop nummer 1 in de sector Beauty en daarmee het beautymerk dat door consumenten wordt beoordeeld als meest duurzaam. 'We zijn ongelooflijk trots op deze plaats en de feedback over hoe Nederlandse consumenten ons en onze communicatie ervaren. We doen veel meer dan alleen communiceren over duurzaamheid, het is onderdeel van onze bedrijfsdoelstellingen om resultaten te leveren waarbij de drie P's (People, Planet en Profit) in balans zijn,' zegt Hugues Laurençon, General Manager France & Benelux.
Hij vervolgt: 'Hervullen was al van oudsher een onderdeel van ons merk. Nu we klanten opnieuw de mogelijkheid kunnen bieden om hun dagelijkse producten te hervullen, sluiten steeds meer mensen zich aan bij onze ‘refill revolution.'