[Next in Personalization Report] McKinsey: Hoe meer klant-intimiteit hoe meer omzetgroei

[Next in Personalization Report] McKinsey: Hoe meer klant-intimiteit hoe meer omzetgroei
  • 16 maart 2022
  • Peter van Woensel Kooy

Het Next in Personalization 2021 Report van adviesbureau McKinsey & Company stelt dat bedrijven die uitblinken in het realiseren van klant-intimiteit veel sneller omzetgroei realiseren dan de concurrent.

De klant van vandaag verwacht volgens de McKinseyianen dat uw organisatie laat zien dat u hun specifieke behoeften en omstandigheden begrijpt en hun ervaring dienovereenkomstig zal aanpassen. 72 procent van de klanten verwacht daarnaast dat leveranciers meer personaliseren op basis van klantbehoefte.

Nieuw raamwerk
Om dit te realiseren, moeten organisaties hun go-to-market-modellen voor meer klant-intimiteit opnieuw uitvinden. Deze herschikking rond de klant vereist volgens McKinsey een nieuw raamwerk voor verkooporganisaties, dat interacties focust rond een holistische kijk op een klant, dus om de uniforme, relevante ervaring te bieden die klanten tegenwoordig verwachten. Kennis van front-office transformatie samenbrengen en Salesforce-klantrelatiebeheer (CRM-)technologie, en onderstuning van KPMG en McKinsey kunnen helpen zo'n klantgerichte verkooporganisatie op te bouwen en uit te breiden die klantgerichtheid in de hele onderneming, tippen de onderzoekers. Meer info vindt u hier.
(bron: McKinsey, beeld: Jonathan Borba / Pexels)

comments powered by Disqus