Bol.com behoudt ongeslagen status als sterkste retailmerk

Bol.com behoudt ongeslagen status als sterkste retailmerk
  • 22 april 2022
  • Ryan Baij

Bol.com is voor de achtste keer op rij uitgeroepen tot sterkte retailmerk van Nederland. Dat blijkt uit de het Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. Het is ook de achtste keer dat dit onderzoek wordt gehouden.

In de top 10 zijn wel enkele verschuivingen. Zo is Hema van plek 3 naar plek 2 opgeschoven en Albert Heijn van plek 4 naar plek 3. Kruidvat, de voormalige nummer 2 is het slachtoffer en zakt naar 4. Ikea wisselt van plek met Action. De merken komen daarmee op respectievelijk plaats vijf en zes. Jumbo blijft op acht terwijl Gamma een plekje zakt van 10 naar 9. Nieuwkomer in de top 10 is dan Blokker, vorig jaar nog op nummer 11, maar nu terug te vinden op plek 9.

Stijgers en dalers
Eén van de opvallendste dalers is Rituals. De retailer valt terug van plaats 24 naar 36. Des te bijzonderder, aangezien Rituals vorig jaar nog steeg van 35 naar 24. Ook Bakker Bart valt uit de top-30 (van 27 naar 38).

Nieuwe binnenkomers in de lijst zijn Bonprix (68), Omoda (87) en Shein (92). Ook de nummers 98 tot en met honderd, Asos, Crisp en Megekko, staan voor het eerst in de top honderd. De online retailers uit deze lijst maakten ook grote stappen in de Twinkle100, van collegatitel Twinkle.

comments powered by Disqus