Too Good To Go wint Inspirerende 40
Too Good To Go, de app tegen voedselverspilling, is opnieuw verkozen tot meest inspirerende organisatie van Nederland en voert voor het vierde jaar op rij de ranglijst aan.
In aanloop naar de landelijke Verspillingsvrije Week is dit een mooie opsteker voor het team. Met maar liefst 15 miljoen geredde maaltijden sinds de start in 2018 behoort Nederland tot de Europese voorhoede. Wageningen University & Research en Lego zijn verkozen tot de nummers twee en drie op de lijst.
Op maar liefst 8 van de 10 kenmerken wordt Too Good To Go als meest inspirerend beoordeeld. Het onderzoek laat zien dat organisaties met een maatschappelijke missie het meest inspireren. Maar liefst 23 van de 40 organisaties zijn aan te merken als impactorganisatie.
Uit het representatieve marktonderzoek komt onder andere naar voren dat Too Good To Go werkt met een duidelijke, doordachte en betekenisvolle visie:een wereld zonder voedselverspilling. Too Good To Go gaat voedselverspilling tegen door ‘Magic Boxes’ met overgebleven voedsel van fabrikanten en retailers via een app aan te bieden aan haar gebruikers. Zo werden er in Nederland vorig jaar 5 miljoen maaltijden gered, een groei van 39%.
Wereldwijd groeide dat aantal zelfs met 84% tot 52,5 miljoen. Het leverde een plek op in de TIME 100, een lijst met de 100 invloedrijkste bedrijven ter wereld. Het aantal geregistreerde gebruikers groeide met ruim 700.000 in Nederland tot 3,3 miljoen en het aantal partners met ruim 40%.