Sendcloud en CM.com gaan tracking ervaring voor klanten te verbeteren

Sendcloud en CM.com gaan tracking ervaring voor klanten te verbeteren
  • 18 oktober 2022
  • Ryan Baij

Sendcloud en CM.com bundelen hun krachten om de tracking ervaring voor klanten te verbeteren. Dit moet helpen om verzendchaos rond de feestdagen te voorkomen.

Hoewel de meeste consumenten (79%) in Nederland nog steeds de voorkeur geven aan tracking updates via email, wint SMS (26%) steeds meer aan populariteit. Aangezien consumenten graag de meest actuele afleverstatus binnen handbereik hebben, helpen geautomatiseerde SMS-berichten om klanten in elke fase van het verzendproces op de hoogte te houden. Die tracking is voor 20% van de consumenten ook extreem belangrijk. Zij geven namelijk aan niet opnieuw te bestellen bij een webshop als de tracking niet op orde is.

‘Nu de feestdagen dichterbij komen bereiden veel online retailers zich voor op de piek in bestellingen, tegen het einde van het jaar. Tracking updates zijn een belangrijk ingrediënt in het voorkomen van verzendchaos. Door klanten goed en voortdurend op de hoogte te houden van mogelijke vertragingen kunnen webwinkels hun klanttevredenheid verhogen’, aldus Rob van den Heuvel, CEO en Co-founder van Sendcloud. ‘Door samen te werken met CM.com stellen we retailers vanaf nu in staat om tracking updates via SMS te versturen om klanten bij elke stap van hun bestelling op de hoogte te houden.’

comments powered by Disqus