Tekort arbeidskrachten drijft DHL naar Rotterdam
Om aan voldoende gekwalificeerde medewerkers te komen, heeft DHL Parcel in Rotterdam een tweede klantcontactcentrum geopend. In een kantoor in de wijk Little C, aan de Coolhaven in Rotterdam, onderhouden medewerkers contact met verzenders en ontvangers van pakketten.
Rotterdam is een satelliet van de hoofdvestiging voor klantencontact in Arnhem waar ruim 200 mensen werkzaam zijn. In de omgeving van Arnhem is het moeilijk om aan voldoende gekwalificeerde krachten te komen. In de regio Rotterdam is het aanbod groter.
Een baan in een contactcenter is voor werkstudenten en recent afgestudeerden vaak een eerste stap voor een professionele carrière en die groep is ruim vertegenwoordigd in Rotterdam. 'De eerste 40 medewerkers waren inderdaad snel geworven', vertelt Natasja Wientjes, directeur Customer Service van DHL. 'We bieden een afwisselende baan met veel sociale interactie in een branche waar verduurzaming en digitalisering hoog op de agenda staan.'