Nieuwe tools voor gepersonaliseerde klantenservice
Zendesk kondigt verschillende no-code tools aan waarmee servicemedewerkers nu de volledige context van een klantvraag kunnen benutten voor meer gepersonaliseerde gesprekken.
In het tijdperk van personalisatie, waar 70% van de klanten verwacht dat medewerkers volledig geïnformeerd zijn over hun context, voelt echter 69% van de servicemedewerkers zich niet voldoende uitgerust met de benodigde data.
Daarnaast introduceert Zendesk een flexibele lay-outbouwer, waarmee teams aangepaste interfaces kunnen creëren voor specifieke medewerkersrollen en workflows. Dit helpt servicemedewerkers om zich te concentreren op relevante informatie en versnelt de probleemoplossing.
Volgens Gartner is voor 63% van de klantenservicemanagers het verbeteren van hun serviceactiviteiten en bedrijfsgroei een topprioriteit en de nieuwe releases ondersteunen deze ambitie. Deloitte benadrukt dat merken die excelleren in personalisatie hun klantloyaliteit anderhalf keer effectiever verbeteren dan merken met mindere personalisatie.
Het nieuwe platformaanbod van Zendesk markeert een belangrijke stap in de toekomst van zakelijk succes, waarbij het niet alleen draait om het hebben van data, maar vooral om het intelligent inzetten ervan voor uitzonderlijke klantervaringen.