British Gas scoort het slechtst met klantenservice
In een jaarlijkse ranglijst is British Gas uitgeroepen tot de slechtste energieleverancier op het gebied van klantenservice in het Verenigd Koninkrijk.
De Britse consumentenorganisatie Which? heeft vastgesteld dat British Gas het slechtste algemene resultaat behaalde. Deze beoordeling is gedaan door zowel een eigen beoordeling als een enquête onder klanten.
British Gas, onderdeel van Centrica, werd op de voet gevolgd door Boost - onderdeel van Ovo Energy - en So Energy. British Gas behaalde een algemene score van 56%. De firma kreeg twee van de vijf sterren in de meeste categorieën, waaronder toegankelijkheid - of hoe effectief een klant met hen kan communiceren, waar voor je geld, en de nauwkeurigheid van energiebetalingen. Het bedrijf ontving drie sterren - een gemiddelde score - voor klantenservice in het algemeen.
Verder scoorde British Gas net iets meer dan de helft voor klantenservice en slechts één punt uit tien voor de prestaties tegen hun slimme meterdoelen. Ook ontving het vier van de tien punten voor hoe het klachten afhandelde, voornamelijk punten verliezend vanwege het volume aan klachten per 100.000 klantaccounts in de eerste helft van 2023 in vergelijking met andere leveranciers.
Het Britse Octopus Energy is het enige bedrijf dat een vijfsterrenbeoordeling heeft gekregen voor haar gehele klantenservice.