Wereldwijde CRM-markt gedomineerd door Salesforce
Uit recent onderzoek van de International Data Corporation (IDC) blijkt dat Salesforce voor het elfde jaar op rij 's werelds nummer één CRM-aanbieder is met een marktaandeel van 21,7 procent.
Dat cijfer overtreft de gecombineerde marktaandelen van zijn naaste concurrenten, zoals Microsoft, Oracle, SAP en Adobe. De laatste drie slagen er niet in de grens van vijf procent te overschrijden.
David Schmaier, chief product officer bij Salesforce, schrijft het aanhoudende succes toe aan het streven naar innovatie van het bedrijf. Hij benadrukt de toewijding van Salesforce om de grenzen van CRM, AI, data en vertrouwen te verleggen via het Einstein 1 Platform.
De Worldwide Semiannual Software Tracker van IDC monitort softwarebedrijven in 52 regio's en 79 marktsegmenten. Salesforce is niet alleen wereldwijd oppermachtig, het bedrijf claimt ook de nummer één positie in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, West-Europa en Azië-Pacific (inclusief Japan). Bovendien bouwt Salesforce zijn positie verder uit op het gebied van verkoop, klantenservice en marketing.
Terwijl Salesforce het CRM-landschap blijft domineren, boeken opkomende spelers als HubSpot aanzienlijke vooruitgang. Door de flexibele aanpak en het uitgebreide CRM-platform van HubSpot is de grens van 100.000 betalende klanten en een jaarlijkse omzet van één miljard dollar overschreden. Met hun focus op methodologie en klantgerichte oplossingen vormt HubSpot wellicht een potentiële uitdager voor het succes van Salesforce.