Eigen Haard zet huurder centraal

Eigen Haard zet huurder centraal
  • 6 augustus 2024
  • Kel Koenen

De Amsterdamse woningcorporatie Eigen Haard kiest voor het omnichannel-platform van Salesforce om de huurder hierin constant centraal te zetten en de tevredenheid te verhogen.

De verschillende processen die komen kijken bij het wonen, maken de communicatie tussen verhuurder, derde partijen en huurders complex. Met ruim 57.000 vastgoedobjecten in beheer en 3.000 verhuurmutaties per jaar behoort Eigen Haard tot de drie grootste woningcorporaties van Nederland.

Het verhuurmutatieproces, waarbij een huurder verhuist, is een voorbeeld van een proces dat met behulp van Salesforce wordt ondersteund. Het gaat hierbij niet alleen om de interactie over het verhuizen naar of verlaten van de woning, maar ook om de controle, eventueel onderhoud en de bijkomende coördinatie van externe partijen zoals schoonmakers en aannemers.

Al deze informatie rond een verhuizing moet centraal en op ieder moment door de verschillende afdelingen van Eigen Haard inzichtelijk zijn om zo proactief de huurder te kunnen informeren en efficiënt vragen te kunnen beantwoorden. Eigen Haard ontvangt zo’n 70.000 reparatieverzoeken per jaar. Om dit goed en efficiënt af te handelen voor huurders, is het belangrijk dat iedere afdeling steeds de meest recente status van een reparatietraject kan zien. Om dat mogelijk te maken, zal Eigen Haard de Nonprofit Cloud van Salesforce inzetten. Dat is een combinatie van Service Cloud en Field Service, Sales Cloud en sectorspecifieke functionaliteiten.

Service Cloud stroomlijnt de communicatie met huurders en met Field Service worden reparatieverzoeken gemakkelijker gepland en geprioriteerd, waardoor de planning beter aansluit op de wensen van de huurders en de efficiëntie van de buitendienstmedewerkers wordt verhoogd. Met deze totaaloplossing als centrale bron van informatie is altijd de laatste stand van zaken op te roepen en proactief aan huurders te communiceren, of dit nu telefonisch, per brief, e-mail, via sms of WhatsApp is.

(vlnr) Ivar Jansen, Salesforce, Vincent Revenboer, Cobra, Arco Groothedde, Eigen Haard

'Als woningcorporatie is het onze missie om mensen in de samenleving die dit nodig hebben een thuis te bieden. Onze huurders staan op de eerste plaats', zegt Arco Groothedde, bestuurder Eigen Haard. 'De technologie van Salesforce stelt ons in staat om altijd de laatste stand van zaken op te roepen. Voor de huurders en onszelf. Hiermee voorkomen we onnodig herhaalverkeer - waarbij huurders om een statusupdate vragen. Met deze keuze streven wij ernaar om in Nederland de voorloper te blijven die de digitale ervaring voor huurders naar een nieuw niveau weet te brengen.'

Cobra uit Zwolle verzorgt de implementatie bij Eigen Haard. 'Ze zijn de vierde woningcorporatie die de Nonprofit Cloud gaat inzetten en de woningcorporatiemarkt is daarmee behoorlijke digitale stappen aan het zetten met als doel om de huurders zo goed mogelijk te faciliteren', geeft Vincent Revenboer van Cobra aan. 'Onze bijdrage aan een naadloze integratie en optimalisatie van processen zorgt ervoor dat Eigen Haard direct de vruchten kan plukken van verbeterde dienstverlening en verhoogde huurderstevredenheid.'

comments powered by Disqus