INSPIRE en VANAD Engage slaan handen ineen
VANAD Engage heeft een belangrijke stap gezet in haar groeistrategie door de overname van INSPIRE Sourcing Solutions. Daarnaast doet het bedrijf strategische investeringen in Turkije en versterkt het zijn focus op digitalisering met de eigen GenAI-oplossing, Archie.
Met de overname van INSPIRE Sourcing Solutions breidt VANAD Engage haar portfolio uit met premium offshore klantcontactdiensten in Suriname en een ABU-gecertificeerd uitzendbureau in Nederland, gespecialiseerd in klantcontactprofessionals.
Ilja Gleiser, oprichter van INSPIRE en de nieuwe Chief Commercial Officer van de gecombineerde bedrijven, is optimistisch over de samenwerking. ‘De uitdagingen in klantcontact worden steeds groter door stijgende kosten en toenemende digitalisering. Samen kunnen we organisaties helpen om met onze expertise echt impact te maken’, aldus Gleiser. Naast de overname van INSPIRE heeft VANAD Engage ook de resterende aandelen overgenomen van haar Turkse joint venture partner, Aytac Canbolat. Hierdoor heeft het bedrijf nu volledige controle over de zeven vestigingen in Turkije. ‘Onze Turkse collega's hebben met hun toewijding een nieuwe standaard gezet in klantcontact. We kijken ernaar uit om deze benchmark verder te versterken’, zegt Canbolat, die aanblijft als directeur van VANAD Engage Turkije.
In lijn met haar waardestrategie blijft VANAD Engage investeren in digitalisering. De eigen GenAI-oplossing Archie staat hierbij centraal. Deze technologie is ontworpen om klantcontact efficiënter en effectiever te maken, zowel voor klantexperts als consumenten. François de Leeuwe, Digital Experience Director bij VANAD Engage, leidt de digitaliseringsactiviteiten. ‘Onze visie is dat elk contact een verhaal vertelt', zegt Lenhard Los, CEO van VANAD Engage. ‘Door te focussen op waardevolle klantinteracties en tegelijkertijd te digitaliseren waar mogelijk, bieden we onze klanten de beste balans tussen menselijk contact en technologische vooruitgang.’
De combinatie VANAD Engage – INSPIRE is uitgegroeid tot een toonaangevende speler in klantcontact. Met locaties in Nederland, Turkije, Suriname en Duitsland, en een netwerk van klantcontactprofessionals via een uitzend- en managed insource formule, biedt het bedrijf klanten wereldwijd toegang tot expertise en innovatieve oplossingen. Met deze overname en investeringen onderstreept VANAD Engage haar ambitie om de nummer één speler te worden in klantcontact outsourcing en digitalisering.